The big trips!

22 juni 2012 - Cairns, Australië

Hello mates!

Hoe is het daar in Nederland, Europa of waar je ook mag wezen? Maken de wolken al een beetje plaats voor de zonneschijn? Hier in Cairns is het echt super mooi weer. Strakblauwe lucht, erg warm en vandaag is er een lekker zacht briesje. Je kunt zeker merken dat, hoe verder je in het noorden komt, het weer steeds beter wordt :)

Bij deze wil ik trouwens iedereen bedanken voor de leuke reacties en het lezen van mijn blog. Ook erg bedankt tante Anita dat je geld wilt doneren, maar dat hoeft echt niet hoor. Geniet er lekker zelf van, maar wel leuk dat ik nu weet bij wie ik moet zijn mocht ik toch door al mijn geld zijn ;) haha...

Zoals ik al zei zit ik nu in Cairns. Een stad in het noorden van Australië wat ook het laatste stadje van de oostkust is. Misschien dat ik nog iets verder naar het noorden ga, maar anders houdt hier de oostkust trip op :( Toen ik mijn laatste blog schreef, zo'n twee à drieweken geleden, zat ik nog niet in Cairns maar in Rainbow Beach, dus laat ik daar maar weer beginnen...

Vanaf Rainbow Beach startte de trip "Fraser Island." Met 4x4 auto's crossen over het zandstrand Fraser Island. Er waren vier groepen van zo'n acht man per groep. Ik zat in een erg gezellig groepje en het was dan ook donders gezellig in de auto. Ik was de eerste die reed van ons groepje. Van het hostel naar de ferry en van de ferry naar de tenten. Ook al was het een kwestie van de leider volgen, het was toch wel ff wennen om aan de linker kant van de weg te rijden. Niet alleen dat, maar heel veel dingen zijn gespiegeld. Zo wil je netjes aangeven dat je rechts afslaat, maar in plaats van dat de rechterknipperlichten gaan branden, gaan de ruitenwissers opeens hun werk doen :p Ff wennen dus.. Na het arriveren bij het tentenkamp hebben we onze tent opgezet en hebben we daarna lekker gekookt. Na het koken kon het feest beginnen en werden de vier aparte groepjes na een paar drankjes one big happy family :D De tweede en derde dag zagen er een beetje hetzelfde uit. Rondcruisen op het eiland, zwemmen in meren en 's avonds een feestje bouwen. Super!!

Na Fraser Island ben ik doorgegaan naar Agnes water / 1770. Opzich is hier niet zoveel te beleven, maar kun je nog wel wat leuke dingen doen. 1770 is de laatste plek waar je kunt surfen. Daarna wordt het surfen ingewisseld voor het duiken, wat natuurlijk ook super cool is! Dus heb ik hier nog maar ff gesurft. Het was alweer een poosje geleden dat ik dit voor het laatst heb gedaan, maar het ging best lekker, al zeg ik het zelf :) Verder heb ik met een scooter in de vorm van een chopper rond het plaatsje gescheurd en heb ik de Castaway gedaan. Met een klein vliegtuigje werd ik gedropt op een onbewoond eilandje en moest ik samen met Rik en wat andere mensen voor 48 uur zien te "overleven." Het was wel grappig. Ik heb hier een beetje gewandeld, gekajakt en gezwommen. Wat echt super vet was, was de vlucht zelf. Een kleine twintig minuten zit je in een 4-persoons vliegtuigje en die gast zat de hele tijd te stunten met zijn vliegtuig. Wat was ik blij dat ik veilig ben aangekomen op het strand en heb meteen maar even een duik in de zee genomen om van mijn misselijkheid af te komen ;)

Na 1770 ben ik doorgegaan naar het noorden en was Airlie Beach de volgende bestemming. Vanaf hier ging ik met een zeilboot (Apollo) voor drie dagen naar de Whitsundays. Dit zijn verschillende eilanden en wat was het hier prachtig!! Zo ben ik naar Whitehaven beach geweest. Het is volgens mij uitgeroepen tot 3e mooie strand van de wereld en het was ook zeker mooi. Lichtblauwe zee, een super witte strand met echt hele fijne korreltjes zand en als slagroom op de taart was het ook heerlijk weer met een strakblauwe lucht. Dit is echt paradise! Ook heb ik bij een van de eilandjes nog gedoken. Dit was wel oké. Voor mij was het alweer drie jaar geleden dat ik voor het laatst heb gedoken, dus ik zie dit vooral als een mooie refresher :) Mijn bedoeling is om bij Cairns of Port Douglas in de Great Barrier Reef te duiken, dus is het nu wel chill dat ik weer een beetje weet hoe alles werkt ;) Het was heel erg gezellig op de Apollo en heb hier ook lekker gegeten en gedronken.

Na de Apollo ben ik naar Magnetic Island gegaan om de enige fullmoon party van Australië mee te pakken. Eigenlijk was het een beetje nep. Het feest was geeneens op het strand, bier was niet uit een emmertje en misschien wel het belangrijkste: er was geeneens een maan... haha maar het was wel weer een leuk feestje. Helaas was er geen accommodatie voor ons, aangezien alle bedden al verhuurd waren, dus hebben we lekker op het strand geslapen. Ook grappig om een keer mee te maken en dan kan ik dit ook weer afstrepen van mijn "what to do list" :p Verder heb ik hier een beetje gechilld en heb ik gewacht op Maks en Rik. Zij waren bezig met het behalen van hun open water duikbrevet. Met deze twee Hollandse jongens reis ik eigenlijk al vanaf Schiphol  mee samen. Super gezellig! Ook ben ik naar een koala sanctuary park geweest om een koala te knuffelen (moet toch een keer gebeuren he ;) ) en ohh wat zijn ze lief ;) haha. Ook nog ff stoer gedaan en met een slang en een krokodil op de foto gegaan en heb ik mijn zachtaardige kant laten zien om met een kaketoe (vogel) te kussen. Och héérlijk!! We hebben ook nog ff voor een dagje een jeep gehuurd om het eiland te bekijken. Het blijft toch raar om aan de linker kant te rijden..

Nu zit ik dus in Cairns en tja ik zie wel wat ik hier ga doen ;) ff chillen, duiken en daarna misschien maar eens opzoek naar een baan? Ook erg belangrijk. De oostkust zit er dan alweer bijna op, wat ik echt héél erg jammer vind. Maja het is daarna misschien wel weer tijd om eens wat anders te zien dan zee, strand en kroegen. Misschien de outback in en opzoek naar de rots Uluru. Ik zie wel, want wat een van mijn belangrijkste punten is: niet te veel plannen ;)

De groetjes uit Cairns,
Gerben

1. Ellen:
    Hej Gerben!

Wat maak je toch veel mee en wat kun je dat mooi vertellen.. :-)
    Ik weet zeker dat je in het binneland, of in de outback ;-P, ook hele mooie avonturen gaat beleven!
    Volgens mij is de reis ook goed voor je Engels, want je gebruikt al soms Engelse woorden in je verhaal. Goed teken!

Zo te lezen heb je nu al een TOP reis en je hebt gewoon nog 10 maanden!! Wat zul jij chill weerkomen ;-)
  2. Stefan O:
    Hee Gerben,

Ik weet nog wel een baantje wat je daar moet nemen, schrijver!
    Ik doe nu niks anders dan studieboeken lezen en jou verhalen lezen aardig prettiger ;)
    Maar mooi om te horen dat je het daar goed naar je zin hebt! De foto's bevestigen het verhaal alleen maar, ze kunnen zo uit een reisfolder komen!
    Terwijl jij gaat surfen/duiken of feest vieren duik ik de schoolboeken weer in.

Veel plezier nog!

Stefan
  3. Luuk:
    Heey Gerben.
    Nog altijd supper naar je zin zo te leezen. Tip in Carns het hostel gilygens is echt zupper en natuurlijk een avondtje in the woolsjed. Sukses in de audback dat is echt de Australia feeling als jij het mij vraagt. Noord Qweensland richting the Nordenteritorys heb jij ook nog lawnhil nat.park om het maar even te om schrijfen heemel op aarde. Zukses met jou avontuuren. Hier in Nl. net de langste dag gehad een beetje wissel vallig weer maar de zomer staat voor de deur. Gr luuk
  4. Aletta vdmost:
    Heyy Gerben

Prachtig jouw reisverhalen , veel plezier verder geniet ervan !!!
  5. Anita:
    18 juli 2012
    Hoi Gerben! Wat een prachtige dingen zie en beleef je! Leuk om mee te kunnen genieten van de mooie foto's. Ennuh...... van de honger en dorst kom jij niet om :-). En ik begrijp dat je geen extra geld nodig heb ;-). Zal proberen het in mijn eigen vakantie op te maken ;-p. Je ziet er lekker gebruind uit op de foto's, maar als we mazzel hebben wordt het volgend week hier mooi weer en ja.....dan heb ik vakantie. joepie. groetjes anita