Back on track

4 januari 2013 - Melbourne, Australië

Happy New Year to all of you!! Woehoe het is alweer 2013 en we hebben "the end of the world" overleefd :D Ik hoop dat je een goede en spectaculaire jaarwisseling hebt gehad en dat 2013 maar een avontuurlijk jaar voor je mag worden... 2012 was voor mij gewoon in één woord FANTASTISCH. En dit zal ik natuurlijk proberen voort te zetten in het nieuwe jaar.

Ik heb in ieder geval weer wat geld gespaard om verder te reizen en ja ja ik ben weer 'back on track' ;) Na vier maanden op de cattlestation te hebben gewerkt was het half december weer tijd om verder te reizen. Voordat het zover was heb ik nog een paar coole dingen gedaan... Het eerste is de 'Melbourne Cup.' Dit is een paardenrace in Melbourne en is het grootste event van Australië. Dit heb ik gevolgd op grote schermen in Alice Springs en hier waren ook wat paardenraces. Beetje gokken en paarden bekijken, je kent het wel... Verder is iedereen ook chic gekleed. Mannen in pak en de vrouwen zien er echt mooi uit. Jurkje, hoedje, hoge hakken, echt een dag om nooit meer te vergeten ;) Daarnaast ben ik ook nog een dag naar de Ayes Rock geweest. Dit is een grote stenen rots ergens in the middle of nowhere. Vanaf de station is het zo'n 200km en dit heb ik samen met Sean liftend gedaan. Na twee uur werden we opgepikt door twee Franse meiden en die hebben ons erheen gebracht en de volgende dag ook terug gebracht. Super!! De Ayes Rock (volgens de aboriginals heet het Uluru) is een magische plaats voor aboriginals. Voor mij is er weinig magisch aan, maar is het magisch hoe ze er zoveel geld uit weten te pompen, want het is echt super toeristisch. Maar goed het was zeker leuk om het even gezien te hebben. Na dit korte bezoek ben ik weer aan het werk gegaan tot half december. Dit was nog erg leuk. Ik heb de laatste tijd veel afrasteringen moeten maken en waterputten moeten controleren, dus heb aardig wat uurtjes in de auto en op de quad doorgebracht. Het werd wel erg warm op de station. De laatste weken lag het 's middags rond de 50 graden. Dit was echt te warm als je het mij vraagt en ik kon daarom ook niet meer wachten om door te reizen maar de wat koelere oorden.

Na het werken zijn Sean en ik doorgereisd naar Adelaide. Hiervoor hebben we een auto gehuurd, maar hadden we geen verzekering afgesloten, want tja dat was iets goedkoper... Heel stom, want je zult zien dat er dan wat breekt... Een deel van de bumper was kapot gescheurd. Hoe het gebeurd is, Joost mag het weten, maar dit zou ons bijna $4000,- kosten. Gelukkig hebben we het na 6x plakken vast weten te krijgen en hebben ze het niet gezien. Pfieuw dat was best een zenuwachtige rit en een erg wijze les!! Vanaf nu zal ik altijd een verzekering nemen ;) Na een paar dagen in Adelaide te hebben gezeten en daar een beetje te hebben gefeest en gezwommen ben ik doorgereisd naar Melbourne. Dit deed ik samen met Sean, een Belgische jongen en twee Duitse meiden. We hadden een super de luxe vijf persoons camper en dat was erg chill. We zijn via de 'Great Ocean Road' gegaan en de naam verklapt het eigenlijk al, we zijn via de kust gereisd en het was echt mooi!! Er waren wat mooie foto momenten :p Kerst heb ik hier ook gevierd. Ff lekker gegeten en wat kerstliedjes gezongen. Van Sean kreeg ik ook een leuk kerstcadeau. Niet een skippybal zoals hij beloofd had (dat vond hij grappig...) maar een boekje om Thais te leren. Super handig want Thailand staat nog op mijn lijstje.

Nu ben ik in Melbourne (de tweede stad van Australië) en het is echt groot. Het is een stuk koeler dan in de outback (tussen de 20 en 30 graden) en dat is echt weer ff wennen... Het is een mooie stad met veel bezienswaardigheden. Hier heb ik nieuwjaar gevierd en in plaats van carbid schieten en een nieuwjaarsduik in ijskoud water te moeten nemen, heb ik lekker op het strand gelegen ;) Ik ben ook nog een 300 meter hoog gebouw in geweest, waar je Melbourne prachtig kunt zien. Verder heb ik niet zoveel gedaan, dus is het weer tijd om verder te reizen. Vanmiddag vertrek ik naar Brisbane en dat wordt een erg lange rit. 24 uur in de bus, dus dat wordt zeker geen pretje... Vanaf Brisbane wil ik zo snel mogelijk vliegen naar Auckland (hoofdstad van Nieuw Zeeland) en kan mijn avontuur daar beginnen...

De beste wensen uit Melbourne

1. Ellen:
    4 januari 2013
    Hej Gerben,

Weer een mooi verhaal!! Ik hoop dat 2013 jou ook een fantastisch jaar gaat brengen! Succes met het reizen en veel plezier in Nieuw Zeeland!!