Het zit er weer op!

12 april 2013 - Slagharen, Nederland

Nou de trip 'Down Under' kan ik ook weer van mijn 'what to do' lijstje afstrepen. Na bijna een jaar reizen ben ik afgelopen zondag weer aangekomen in Nederland. En ik moet zeggen, het is toch wel erg wennen!! Het is koud, ben totaal uit m'n ritme (vraag me af of ik überhaupt wel een ritme had tijdens het reizen..) en nu moet ik weer zorgen dat er geld in het laatje komt ipv eruit... Maar het heeft natuurlijk ook voordelen... Je ziet iedereen weer, het eten is super lekker (en je hoeft het zelf niet te koken, bedankt mam!) en ik ben nu een stuk bruiner dan de rest :D oh oh wat fijn ;)

Maar goed voordat ik thuis kwam heb ik eerst nog een paar dingen gedaan in Thailand. Ik kan het lang vertellen of heel kort samenvatten, maar eigenlijk komt het beide op hetzelfde neer. Het heeft bijna altijd wel met bier en een feestje te maken, dus ik denk dat je nu de rest zelf wel kunt invullen :p Gelukkig is dat niet alles en heb ik nog met een scootertje rond gecrost en heb ik ook nog een eilandentrip gedaan in het zuiden van Thailand, Phuket. Met een boot vaar je naar verschillende eilanden en ga je zwemmen en kajakken. Het hoogtepunt van de dag was het James Bond eiland. Dit eilandje komt voor in de James Bond film 'The Man with the Golden Gun.' De trip was echt super mooi met veel mooie eilanden en strakblauw water. 's Avonds zijn we weer uitgegaan en gingen we eens opzoek naar de ladyboys. Mannen die omgebouwd zijn tot vrouwen. Brr dat is toch wel eng hoor. Er zijn er echt super veel en sommigen zien er echt niet verkeerd uit! Dit was zeker een goede en opmerkelijke afsluiter van mijn reis. Daarna heb ik nog een paar dagen in Bangkok gerelaxt en wat souvenirs gekocht en wachtte daar het vliegtuig voor de 13 urige vlucht terug naar Amsterdam. Mijn ouders wisten niet dat ik terugkwam, dus die ook nog even goed in de schrik gezet door opeens voor de deur te staan :) mijn zussen wisten wel dat ik thuis kwam, dus ze hadden nog een mooi spandoek gemaakt...

"Oh wat zijn we blij, onze backpacker is terug zonder aboriginal aan zijn zij"

En daar kan ik me helemaal bij aansluiten...

Bij deze wil ik jullie graag bedanken voor de interesse die jullie hadden in mijn reis en het volgen van mijn blog. Ik vond het leuk om soms iets te horen van jullie en dat gaf me zeker weer extra motivatie om door te gaan met reizen en dit op papier te zetten. Bedankt en op naar de volgende trips!