Sydney - Rainbow Beach

30 mei 2012 - Rainbow Beach, Australië

Zo ik heb alweer een poosje niks van me laten horen, maar ja de tijd gaat ook zo snel!! Ik moet echt weer even nadenken wat ik allemaal heb gedaan...

Na de eerst dagen in Sydney te hebben doorbracht ben ik door gaan reizen naar het noorden. Spot X om wel te verstaan. Hier heb ik de Mojo surfcamp gedaan voor vijf dagen. Het was echt super om te leren surfen en het gaat ook al een stuk beter! Daarnaast hebben we lekker zitten chillen, voetballen, goon drinken bij het kampvuur en goed wezen eten :) Wel grappig dat ik dit zeg, want een surfcamp in Australië staat haast bekender om het eten dan om het surfen zelf. Als je aan iemand vraagt hoe de surfcamp was, is het antwoord 9 van de 10 keer: " het eten is echt super goed! en ohja surfen is ook wel leuk" :) Arme backpackers toch... Nu ik het toch over eten en drinken heb. Iedere backpacker drinkt hier goon. Goon is een doos wijn van ca 4-5 liter waar je rond de 11 dollar voor betaald. Niet te zuipen, maar andere drank is gewoonweg niet te betalen en tja er zit alcohol in, dus dan is de keuze snel gemaakt he ;)

Na de surfcamp ben ik naar Byron Bay en Coolangatta gegaan om het surfen wat beter onder de knie te krijgen en om 's avonds af en toe eens een drankje te nuttigen. Helaas waren de golven niet zo hoog, dus het was vooral chillen op het strand. Wat trouwens nog wel leuk is om te vertellen is de dagtrip naar Nimbin, een hippietown waat iedereen aan de drugs zit. En zoals ik geleerd heb om je aan te passen aan de mensen waar je bent, heb ik toch maar een koekje genomen. Deze hadden net zo goed van de supermarkt kunnen zijn, want we voelden echt helemaal niks. Ze waren trouwens wel lekker haha. De bus chauffeur was ook cool. Hij reed echt keihard over een weg waar veel bochten en bergen waren. Dit onder begeleiding van het nummer "Cut you into little pieces" van Pink Floyd. Het leek alsof je in een achtbaan zat. Laat staan hoe het lijkt als het koekje wel had gewerkt.. je had er bij moeten zijn...

Voor de verandering lag de volgende bestemming niet aan het strand. De derde grootste stad van Australië, Brisbane, was de next stop. Je kunt meteen merken dat je weer in een grote stad bent. Er zijn veel hoge gebouwen, veel mensen en je bent direct aan het verdwalen haha.Dus de volgende dag maar eens  fietsen gehuurd om de stad te verkennen. Ik voelde me als een Aziaat in Nederland. Geen idee waar je moet fietsen, je draagt een stom geel helmpje, iedereen zit je na te kijken en uit het niets trek je vol in de remmen om een foto te maken aangezien het uitzicht zo mooi is.. Haha het is leuk om voor een dag een Aziaat te zijn, maar ben blij dat het bij een dag is gebleven ;) Verder is de stad niet zo spannend, dus de volgende stop was Noosa. Ook weer een mooi plaatsje aan het strand. Het blijft toch de oostkust he ;) Hier ben ik drie dagen naar een bushcamp geweest om daar te kanoën. De eerste nacht in een hangmat geslapen en de volgende twee nachten in een tentje zonder matje o.i.d. geslapen. Daarnaast waren er echt slechte douches, ongespoelde toiletten, dus lekker boven een bak hangen, veel regen, en wat ben je dan blij dat je daarna weer in een hostel overnacht. Ja een trip naar Australië is echt weer back to basic :)

Nu ben ik in Rainbow Beach. Een plaatsje waar echt niks te beleven is. Het is de laatste stop voor Frasier Island, dus elke backpacker die hier is gaat of binnenkort daarheen of komt er net vanaf. Dat is dan wel weer leuk... Morgen ga ik naar Frasier. Op dit eiland gaan we in een colonne van 4x4's het strand over scheuren en kamperen in tenten. Heb er erg veel zin in!

Zo dat was weer een korte samenvatting. Je bent nu weer mooi op de hoogte! Helaas kan ik de foto's nog steeds niet op mijn ipad zetten, dus je zult het nog moeten doen met de getagde foto's op facebook... Als je ze wilt zien natuurlijk ;)

No worries en de groetjes uit Rainbow Beach!